Myresjöhus

Hemlängtan sedan 1927

Bakgrund

Myresjöhus är en av Sveriges största hustillverkare och ligger i frontlinjen vad gäller utveckling och design. Företaget grundades 1927, och sedan dess har de byggt nästan 100 000 hus. Under hösten 2012 inleddes samarbetet med Mecka. Vårt uppdrag var initialt att genomföra ett varumärkesarbete och ta fram ett kommunikationskoncept tillsammans.

Utmaning

I en bransch med vikande konjunktur och många aktörer valde Myresjöhus att gasa. Vår utmaning blev att ta reda på de viktigaste värdena vid ett husköp och matcha det med erbjudandet från Myresjöhus. Det vi direkt såg var styrkan i varumärket och att det fanns flera starka och unika värden att kommunicera. Ytterligare en utmaning blev att implementera vad Myresjöhus ska stå för internt och få organisationen att leva efter det.

Lösning

Ett omfattande varumärkesarbete med flera insikter landade i en kommunikativ plattform med brandbook och ett kommunikationskoncept. Under 2013 lanserades konceptet Hemlängtan sedan 1927. Det är en speciell känsla att komma hem till ett hus där man trivs och möta människor man älskar. Den känslan ville vi fånga. I allt från katalog och webb till annonser och rörligt media.

Taggar

Film / Koncept / Print