Länsförsäkringar Älvsborg

Kapitalpodden

Bakgrund

Uppdraget var att lyfta fram att Länsförsäkringar Älvsborg har egna experter för placering av kapital, så kallade Kapitalrådgivare. Det finns en djungel av konkurrenter som vill hjälpa till att placera pengar och de flesta är mer välkända som aktörer för denna tjänst än vad Länsförsäkringar Älvsborg är. Det skulle vi ändra på.

Utmaning

Folk är måna om sina tillgångar och vem som ska få komma med placeringsråd. Därför är det väldigt viktigt att målgruppen känner förtroende. Att placera pengar är något som inte alla är så intresserade av. Därför ville vi bearbeta dem på ett förklarande, tillgängligt och trovärdigt sätt. En nyckel för att Länsförsäkringar Älvsborg skall få placera målgruppens kapital är att få dem att boka ett rådgivningsmöte. Och utan förtroende inget möte.

Lösning

Vår lösning bygger på att lyfta fram Kapitalrådgivarna genom att bjuda lite på deras expertis och ge ett smakprov på deras kompetens. På så vis även bygga förtroende för dem. Därför skapade vi Kapitalpodden. En poddserie där de diskuterar placeringstips, för- och nackdelar med olika sparformer och andra aktuella ämnen inom kapitalplacering.

Taggar

Digitalt / Direkt / Podd