‹ Alla case

Bakgrund

JABO har i över 50 år varit marknadsledande leverantör av friggebodar och förråd för trädgården. Under de senaste åren har kommunikationskonceptet ”Skapa rum för mer”, som hade sin utgångspunkt från just dessa extra rum i trädgården, varit basen för kommunikation gentemot slutkonsument. Men med ett växande komplett sortiment som omfattar hela utemiljön, där stugor bara är en del, samt ett ökat fokus på en bredd bestående av flera olika stilar behövdes ett nytt kommunikativt grepp.

Utmaning

Utmaningen var att sätta ett koncept som hjälper till att förflytta JABO från positionen som ”leverantör av stugor” till ett heltäckande varumärke för utemiljö och trädgård. Ett koncept som klarar att omfatta alla delar i trädgården oavsett vilken stil målgruppen har.

Lösning

Vi jobbade fram konceptet ”Allt för trädgårdsrummet” som tydligt lyfter fram hela trädgårdsrummet och alla de möjligheter som finns där. Lantlig, modern och klassiskt stil presenteras med hjälp av inspirerande personligheter och miljöer för att skapa igenkänning hos de som drömmer om spännande trädgårdsprojekt. Konceptet har jobbats ut i film, på sociala medier, i katalog och på webb.

Har du funderingar eller frågor kring detta case? Hör av dig till kundansvarig strateg: cecilia.wiklund@mecka.se

Alla case.