‹ Alla case

Bakgrund

Borås City är ett centrumbolag som arbetar för en levande stadskärna. Borås Citys målsättning är att boråsare och besökare ska välja stadskärnan som sin handels- och mötesplats.

Utmaning

Utmaningen låg dels i att få människor att spendera mer tid i stadskärnan när det finns så mycket annat som lockar. Men även att profilerar och marknadsföra en plats som innefattar allt från klädbutiker, fik, krogar, tandläkare och delikatessaffärer under samma kommunikationskoncept.

Lösning

City of mycket att välja på. Eller City of fika. Kommunikationskonceptet berättar om livet i city. Shopping, middagar eller bara fikahäng. Visar upp allt som finns att uppleva i stan och som får oss att vilja uppleva stadslivet lite mer. Konceptet används i alla kanaler. Från webb och annonser till utomhustavlor och butik.

Har du funderingar eller frågor kring detta case? Hör av dig till kundansvarig strateg: linda.andren@mecka.se

Alla case.