‹ Alla case

Bakgrund

IVT Värmepumpar i småländska Tranås är en av Nordens ledande tillverkare med över 40 års erfarenhet och fler än 450 000 installerade värmepumpar. Här hittar man också några av landets mest passionerade specialister. Människor som kan värme och värmepumpar utan och innan och som aldrig är längre än ett samtal bort.

Utmaning

Värmepumpsbranschen kryllar inte direkt av unika lösningar och argument, snarare tvärtom. Det är svårt att se skillnad på produkterna eller ens begripa varför en lösning är bättre än någon annan. Det är också en sällanköpsvara med tämligen låg intressegrad. Det krävs nya grepp för att bygga varumärke och få människor se bortom rationella kalkyler.

Lösning

Och det är här specialisten kommer in och gör skillnad. IVT älskar värmepumpar – så att deras kunder kan älska andra saker. Något vi tog fasta på i vår nya varumärkeskommunikation som lagom retsamt driver med världens alla självutnämnda experter. Filmen är första delen i en ny satsning från IVT Värmepumpar där två udda karaktärer levererar lika självsäkra som dråpliga missuppfattningar om hur olika värmepumpar fungerar. För de flesta har helt enkelt inte hundra koll på tekniken. Men det gör inget. Det finns ju specialister.

Har du funderingar eller frågor kring detta case? Hör av dig till kundansvarig strateg: magnus.arvidsson@mecka.se