‹ Alla case

Bakgrund

Stiba är ett företag i byggnadskonstruktionsbranschen. Väldigt förenklat består arbetsdagarna av att rita konstruktioner, dimensionera bjälklag och räkna vikter. Stiba är den som garanterar att konstruktionen är säker. Och det är just förenklandet som är fördelen med Stiba, i alla fall om man pratar med deras kunder. Stiba gör en komplicerad uppgift mycket enkel och tydlig, för den som är byggherre.

Utmaning

Under de senaste åren har Stibas logotyp och webbplats tyvärr hamnat på efterkälken. I kundernas ögon signalerar en äldre loogotyp och daterad webbplats sällan modern kompetens. Utmaningen bestod i att uppdatera logotyp, webbplats och kommunikationsmateriel till modernt manér med Stibas enkelhet i fokus.

Lösning

I samband med uppdateringen flyttade även Stiba till nytt kontor, nyrenoverat och inspirerat av gotländsk natur. Inredning, färger och bildmanér harmoniserar nu i varma jordtoner med inslag av kalk, trä och hav. Logotypen är inspirerad av Stibas vardag – med konstruktion i tanke och utförande. Inget överflödigt material eller onödiga inslag. Rakt, tydligt och enkelt. Allt passar ihop. Som det ska vara i byggbranschen.

Har du funderingar eller frågor kring detta case? Hör av dig till kundansvarig strateg: cecilia.wiklund@mecka.se

Alla case.