‹ Alla case

Bakgrund

RO-Gruppen startades för 30 års sedan. Idag är det lilla familjeföretaget en etablerad byggpartner med hela Skandinavien som arbetsplats. Med cirka 150 anställda och ett brett nätverk av duktiga underentreprenörer är de ett av Sveriges snabbast växande byggföretag. Entreprenörsandan var påtaglig från första mötet. En kraft som varje dag används för att omsätta kundernas idéer till verklighet.

Utmaning

Vårt uppdrag var att rusta RO-Gruppen för nästa steg i utvecklingen. Att skapa ett koncept för att bygga varumärket externt och kulturen internt över tid. Det givna målet var att bidra till tillväxt. Men det finns flera utmaningar i branschen. Det är inte självklart att en byggpartner helhjärtat och engagerat tar ansvar för det jobb som ska utföras. Det är inte heller helt enkelt att hitta kompetent arbetskraft.

Lösning

En rundringning till ett urval av RO-Gruppens kunder gav bra input. Vi fick höra kommentarer som vittnade om att de är på tå, engagerade, nytänkande och samtidigt smidiga, enkla och bra på att se lösningar. Inget problem var för svårt för RO-Gruppen. Tvärtom var utmaningar en stark drivkraft. Med den insikten tog det kommunikativa konceptet ”Challenge: Accepted” form.

Har du funderingar eller frågor kring detta case? Hör av dig till kundansvarig strateg: sofie.elfsberg@mecka.se

Alla case.