‹ Alla case

Bakgrund

RO-Gruppen nådde under 2018 sitt miljardmål. Man gjorde rekordmånga anställningar och fortsatte att prestera högt i det interna kulturarbetet. Beviset på nöjda medarbetare är den utmärkelse ”En av Sveriges bästa arbetsplatser” som organisationen Great Place To Work delade ut 27 mars. Meckas uppdrag var att ta fram en idé på hur detta ska kommuniceras.

Utmaning

RO-Gruppen vi vill nå fastighetsägare och expansiva företag som överväger att bygga sitt eget kontor etc. Det är människor som på ett eller annat sätt är med och påverkar beslut om entreprenad, om- eller tillbyggnation. De har förväntningar och krav på sig vad gäller ekonomi, kvalitet och tidsramar. De ansvarar för komplexa projekt och har en pressad situation. Genom intervjuer vet vi att de värdesätter att jobba med en engagerad och stabil partner.

Lösning

RO-Gruppen är ett stabilt bolag. Nöjda medarbetare är grunden. 2018 blev på många sätt ett rekordår – i antal rekryteringar, anställda, omsättning och resultat. Man går till jobbet varje dag för att bygga en bättre värld. Och har ett mind set om att gilla utmaningar (Challenge:Acceted). Men många företag brottas med att få ihop tillväxt och lönsamhet med bibehållen kultur. Någonstans fallerar det oftast. RO-Gruppen har lyckats fått ihop volymökning, lönsamhet och nöjda medarbetare (stark kultur). Och vill tala om detta på ett modernt, distanserat och självsäkert sätt. Youtube-fenomenet ”Speachless speach” fick nytt innehåll i film för sociala kanaler som släpptes i samband med tillkännagivandet av utmärkelsen ”En av Sveriges bästa arbetsplatser”. När miljardmålet nåddes i november kommunicerades detta via Dagens Industri.

Har du funderingar eller frågor kring detta case? Hör av dig till kundansvarig strateg: sofie.elfsberg@mecka.se

Alla case.