‹ Alla case

Bakgrund

Bosch Värmepumpar utvecklar, tillverkar och säljer värmepumpar för villor, fritidshus och större fastigheter. Konkurrensen på marknaden är tuff med många aktörer som slåss om kunderna.

Utmaning

Mecka fick uppdraget att skapa en kampanj i sociala kanaler som skulle få målgruppen att stanna upp i flödet och intressera sig för värmepumpar. Det övergripande målet var att skapa potentiella kunder till Bosch installatörer via Bosch webbplats.

Hösten är en viktig säljperiod för värmepumpar. Det innebär att alla aktörer försöker ta plats och synas under den här perioden.

Lösning

Bosch värmepumpar har avancerad teknik under huven, men bland målgruppen är värmepumpar en typisk lågintresse-produkt. Den ska bara fungera. Så istället för att lyfta fram tekniska försäljningsargument valde vi att fokusera på de emotionella aspekterna av värmepumpens funktioner: värme och mys under vinterhalvåret. Kampanjen lanserades i utvalda annonsformat på Facebook med målet att driva trafik till Bosch Värmepumpars webbsida, med fördjupande information för de intresserade.

Har du funderingar eller frågor kring detta case? Hör av dig till kundansvarig strateg: sofie.elfsberg@mecka.se

Alla case.