‹ Alla case

Bakgrund

Scandinavian Photo är Nordens ledande återförsäljare av foto- och videoprodukter. Försäljning finns i dagsläget i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Bolagets strategi är att kombinera internethandel/distanshandel med mötesplats i form av fysiska butiker i de större städerna. Bolaget har 140 anställda och omsätter cirka 750 mkr.

Utmaning

Bilden, och utrustningen som gör den möjlig, har varit Scandinavian Photos passion sedan 1982. Scandinavian Photo står för ett helhetserbjudande för film- och fotointresserade – oavsett kunskapsnivå. Utöver utrustning erbjuder de inspiration, kunskap, utbildning och råd. E-handeln står för en stor andel av försäljningen. Att upplevas modern, tillgänglig och inspirerande var viktiga faktorer för uppdraget att designa den nya e-handelsbutiken.

Lösning

Den nya designen tar sig uttryck i tydlig redovisning av produkter och erbjudanden. En smidig shoppingupplevelse för att positionera Scandinavian Photo som ett naturligt val för både nya och återkommande kunder.

Har du funderingar eller frågor kring detta case? Hör av dig till kundansvarig strateg: stefan.wiklund@mecka.se

Alla case.