‹ Alla case

Bakgrund

Företaget VA Relining startade en gång i tiden med fokus på att fodra in avloppsrör (relining). Det gick så bra att de även började med andra verksamheter som till exempel kanaltätning och smarta varmvattenkopplingar som får fastighetsägare att dra ner på energiförbrukningen. Därmed blev namnet VA Relining plötsligt begränsande. Man gjorde ju så mycket mer än bara relining. Mecka fick uppdraget att ta fram nytt namn, grafiskt manér och koncept.

Utmaning

Utmaningen låg i att bygga ett varumärke från grunden i en bransch där de flesta pratar om teknik och funktion men inte så mycket om människan och resultat. Det visade sig att det också blev framgången.

Lösning

VA Relining heter numera Vanovo. Kopplingen till vatten (V) och (A) avlopp finns fortfarande kvar, men nu i en mer abstrakt form att kunna växa med. Vanovo presenterar och paketerar sitt erbjudande med konceptet ”För oss är det insidan som räknas”, som fungerar både som positionering på marknaden samt pedagogiskt utbildande för den oerfarna kunden.

Har du funderingar eller frågor kring detta case? Hör av dig till kundansvarig strateg: linda.andren@mecka.se